=mijn gastenboek

dinsdag 29 oktober 2013

Luna haar eerste wandeling met Tycha


Goedemiddag aan iedereen,wat een mooi weer hebben wij hier nog in de Kempen. Is hier toch nog een 15 graden. Ideaal voor ons twee meisjes,die volop aan het crossen zijn in de tuin. Tussen de bladeren en de planten. Achter de coniferen probeert Luna haar weg te steken voor ons Tycha,maar ze vergeet dat haar staart daar tussen door komt,en Tycha daar gaat aan sleuren,tot dat ze tevoorschijn komt.
Vorige week zijn we eens samen gaan wandelen,mijn vriend neemt ons Tycha aan de lijn,en ik neem ons Luna. Het was wel zo dat wij hen op dat moment niks konden aanleren,daar zij alleen maar oog en interesse hadden voor elkaar. Maar ja,ze moeten ook leren met elkaar rustig te wandelen aan de lijn.



Wij hebben hier een groot maisveld ,en een hele grote vijver waar ze kunnen rond spurten,ja ik zeg spurten,want wij kunnen die twee dames niet bijhouden.Ons Tycha,hebben we kunnen opvoeden van kleintjes af. Met ons Luna moeten we dat nu op de leeftijd van 7 maanden doen. Tycha loopt los als wij gaan wandelen met haar. Met Luna durf ik dat nog niet,daar ik toch bang ben dat ze de poten neemt en niet meer terug komt.
Maar Tycha los,en Luna aan de lijn is ook geen optie. Mijn vriend zei tegen mij,maak haar ook maar los. Ik dacht oei,oei wat gaat dat worden,ik voelde mijn hart in mijn keel kloppen. Haar toch losgemaakt,met een bang hart. Ze stuift achter ons Tycha aan,samen waren ze net twee windhonden,wat een snelheid hadden die op.
Maar al met eens zie ons Luna,dat beneden de vijver ligt. Ze vliegt langs de berm het water in,en ons Tycha stond daar zo hopeloos,en wist niet wat haar over kwam. En ze keek van over de rand naar Luna beneden.








Luna,genoot met volle teugen van het water,wat een waterrat. Ze kwam de vijver uit gestoven in volle snelheid vloog ze naar ons Tycha,en opnieuw begon hun spurten achter elkaar.







Als we thuis kwamen,liet ieder zich in zijn zetel ploffen, en we hebben ze niet meer gehoord tot aan etenstijd. Morgen vertrekken wij met de mobilhome naar zee. Luna moet ook leren met de mobilhome meerijden, en dan mogen ze crossen in zee. Ik ben er zeker van dat dit super dagen worden.
Ik houd jullie op de hoogte.

Zo,dat was weer het nieuws over onze meisjes.


Liefs 

Meintje