=mijn gastenboek

maandag 4 november 2013

Luna,haar eerste ervaring met mobilhome,zee,strand en heel veel zand !!!!



Goedemiddag ,hier ben ik weer,met verslag van ons weekend aan zee,met onze (b)engels Tycha en Luna;
Tycha, is gewoon om mee te rijden met de mobilhome,maar voor Luna was het de eerste keer,ze wou eerst niet instappen,maar daar ze alles doet wat ons Tycha doet,stapte ze dan toch in,het was verkennen en rond snuffelen,we hadden haar vertrouwde dekentje en kussen mee,alsook haar knuffel.
Ze kwam voor mijn voeten zitten vooraan in de mobilhome,dicht tegen ons Tycha aan,alé op 
Tycha.



                 



En,dan lag ze rustig,met haar voorpoten gekruist. Het was een lange rit van de Kempen naar de kust.Toch een 200 km. Maar onderweg gestopt hoor,om hen te laten drinken,en even de poten te laten strekken.En ook wij konden wel een kopje koffie gebruiken,mmmm altijd lekker. En dan terug verder.


                          







Op de camperplaats aangekomen,toch eerst maar met hun naar buiten,dan de mobilhome klaargezet.Hun leiband aan en richting zee,is zo een kleine kilometer gaan.En doordat ons Tycha hyper-kinetisch is,was het erg zwaar,daar zij heel hard aan de leiband trekt,en Luna dat dan na doet.Maar goed ons daar door geworsteld,en toch het strand gehaald. Er was niet zoveel volk,maar Tycha is gewoon om los te lopen,en recht het water in.Het was ruim van plaats dus Luna ook los gemaakt,en die begon daar nu toch te rennen,ik dacht oei oei,waar gaat die naartoe. Tycha,erachteraan ,roepen naar Tycha dat ze moest komen,wat ze anders altijd direct doet,was nu geen waar, ze keek zelfs niet op.



Anderzijds was het wel leuk om hen zo bezig te zien,maar ze moeten wel luisteren. 
De dagen daarop gingen we met hen richting zee,daar ze heel vrij konden rennen,en in het water hun balletje gaan gooien, maar toen moesten ze terug aan de lijn,daar wij nog niet zo goed weten,hoe Luna los in de duinen zich gaat gedragen.
Op een gegeven moment,voel ik dat ze gaat lopen,ik had haar aan een lijn,die 5 meter ver kan.Hoe het juist is gegaan,ik zou het niet weten,maar ze rent mij voorbij,die lijn gaat tot het uiterste,ze trekt mij onderuit,ik neem een slide op mijn rug,mijn hand loste de lijn,en ja hoor,inderdaad,ons madam neemt de poten,en ze is weg de duinen in.





Er waren toch enkele minuten verlopen,tegen dat ik terug wat op orde was,en ging haar dan maar achterna,maar moet eerlijk zeggen,opeens kwam ze gewoon terug gerent,waar ik blij om was,want waar had ik haar moeten zoeken.
Ik kon er wel om lachen hoor,want dat moet spectaculair geweest zijn,ik was al blij dat het op het onverwachts was,anders was er wel een foto van gemaakt van mijn lieve vriend.Nu kan hij het alleen vertellen. Ha ha.



Toen we terug in de mobilhome waren , was iedereen doodmoe.Het duurde dan ook niet lang voor mijn drie schatten in slaap waren gevallen. Oeps op de foto.Het was echt een mooi tafereeltje,ik genoot er van om naar hen te kijken.
Het waren echt 5 super toffe dagen ,maar er was wel een minpunt,het is namelijk de bedoeling dat wij genieten van de wandelingen met onze honden.
Maar beiden trekken,en sleuren zo aan die lijn,dat wij er heel veel hinder van ondervinden,in onze gewrichten,en hebben dan ook besloten er iets aan te doen.



Zeg nu zelf,zijn het geen schatten?
Als we thuis kwamen hebben we direct naar een gedragstherapeut gezocht,hebben een gevonden,hebben direct een afspraak gemaakt voor woensdag.
Wij willen deze 2 dames goed gedrag aanleren,ze zijn beiden aan het puberen ,maar toch willen wij rustig kunnen wandelen,met hen.
Dus wij hopen dat de therapeut,ons kan helpen,want ook wijzelf zullen wel fouten maken.
Zo dat was het weer voor vandaag,houd jullie op de hoogte,over hun therapie.

Nog een fijne avond,en tot later.

Liefs 
Meintje