=mijn gastenboek

vrijdag 17 januari 2014

Luna, haar eerste speelpartij, op het maisveld na haar operatie, en ja hoor ze draaide haar vast in de prikdraad.

















Goedenavond iedereen,

Ja, hier zijn we dan weer,met Luna gaat alles prima, ze is goed hersteld van haar operatie.
Het was wel een grote insnede, en is ze nu geleerd  wat betreft stenen eten neen hoor, helemaal niet, alle grote kiezels heb ik weg genomen, het is namelijk, allemaal kiezeltjes bij ons in de tuin.



Dat is dan de snede in haar buik, nu is het rood al weggetrokken,en staat alles mooi.
Ze heeft er ook niet veel, pijn in gehad, wij waren meer voorzichtig als zij was.
Op dat moment was haar pakje in de was, en dan direct droogkast.


Dus dachten we,om haar even te laten uitrazen, en haar energie samen met ons Tycha, op te gebruiken. Daar ze enorm houden alle twee van te crossen, en dan zeg ik wel crossen.
Want die twee lopen ons pal omver.
En zo gingen wij maar richting maisveld, ze waren wel een beetje wild, want die wisten heel goed dat wij, gingen spelen met hun. Ze moeten dan gaan zitten voor hun riem los mag, en ze mogen dan loslopen en rennen zoveel en zo hard als ze kunnen.
Ze stuiven weg alle twee,en ze kunnen heel ver lopen zonder iets tegen te komen, of gevaar te lopen dat ze hun pijn doen. Buiten die ene plek waar bomen staan, en die zijn afgeschermd met een prikdraad, en liggen rond een gracht, volledig aan de rechterkant, waar ze niet moeten zijn normaal.Op een moment draait Luna heel kort af,en rent richting, ja de bomen.
Ze zijn daar beiden wat aan het spelen, als ik opeens zie dat Luna niet meer voor of achteruit kan bewegen. Ik liep er zo snel mogelijk naar toe, en ja wat zag ik, ze was rond haar buik ingedraaid met die prikdraad, Gelukkig had ze haar pakje aan,en zat die draad daar volledig rond, dus buiten een paar schrammetjes, was ze verder oké.

Hier is haar pakje nog super in orde. Ik had hun speelgoed allemaal in een bakje gelegd, dus ze waren aan het overleggen, wie dat wat ging nemen om mee te spelen.

Op het moment toen we thuis kwamen zag haar pakje er als volgt uit, een heel groot gat op haar rug, ze was direct naar haar speelruimte gegaan, om haar been verder te verorberen.
Ik zal proberen het terug wat te fatsoeneren, want mijn gevoel zegt me, dat we het nog nodig zullen hebben. Maar ze is super lief, beide trouwens.
En we weten nu ook dat ons Luna een kruising is van een Galgo Spaanse Windhond, waarschijnlijk met een dakloze hond. Maar dat maakt ons niet uit hoor, ik wil ze voor geen geld van de wereld nog kwijt.

En nu ze weer de oude is gaan wij volgende week met hun een weekend naar zee, we gaan aan vrijdagnamiddag, na de schift van mijn vriend.
Ook zijn we deze week begonnen met onze reis naar Kroatië, met de mobilhome voor te bereiden.
Want er komt heel wat bij kijken, vooral wat onze honden betreft ,die mogen niks te kort komen. Alle inentingen zijn in orde, maar bv een muilkorf voor ons Luna nog, is verplicht om bij te hebben.
 Eind mei zouden wij voor een maand door Kroatië willen reizen.
Wij kijken er echt naar uit want normaal gingen wij dit vorig jaar doen, maar door de operatie van mijn schat, kon het niet doorgaan. 


Zo dat was weer wat nieuws uit de Kempen.

Ik wens jullie verder nog een fijne avond,en leuk weekend.




Liefs Meintje