=mijn gastenboek

donderdag 4 september 2014

Ons Luna heeft echt groene tuinpoten, alhoewel ???



 
 
Goedenavond aan allen.
 
Is al weer een tijdje geleden, maar dat gaat zo hé, vakantie voorbij, en er is altijd iets te doen.
Vooral dan in de tuin, en wie dan het liefst meehelpt is ons Luna, dat is mij er eentje, ik had twee klimplanten verplant naar de partytent om ze tegen de kant te laten groeien. zodat we in de zomer toch gezellig wat bloemen rond ons hebben.
Nu ik had de bakken gevuld met bloemaarde, de plant erin, en mooi geschikt waar ze moest staan.
Hetzelfde gedaan met de klimroos, en ik dacht goed nu een lekker kopje koffie voor ik verder werk.
 

Ik kom terug buiten, om ze water te geven, en ik kreeg de schrik van mijn leven, alles lag vol bezaaid met bloemaarde, ik keek naar mijn bloempot, en ja hoor de helft van mijn pot was leeg gehaald, de plant stond scheef doordat ze los stond. Buiten geen van de twee honden te bespeuren, dus ik draai mij heel zachtjes om en loop terug naar binnen.
Ons Tycha, op haar plaats op de bank, met haar oren plat in haar nek, die oei oei, nu zwaait er wat, en ik ben niet schuldig, en dat is zo , want het is ons zotte Luna, die heel graag wroet.


 
Ons Luna, was niet zo erg onder de indruk hoor.
                                                       



Maar ons Tycha och arme wou ze direct al een knuffel geven. En ik moet nu wel zeggen, voorlopig wordt er niet meer in de bloempotten gegraven. En ik blijf erbij, het zijn schatten van honden dat we hebben. En ik blijf erbij, er wordt voor hen een zandbak gemaakt, maar ik weet niet of het nu nog de moeite is voor de winter om eraan te beginnen.
Eind van de maand gaan de oude zetels de deur uit, en komen er andere, ben eens benieuwd of ze dan direct zullen ingenomen worden, of ze er ook eerst moeten aan wennen, en dan vooral Tycha.
Want hebben nu ook andere in de living, overdag geen probleem, maar s 'avonds gaat ons Tycha toch weer in haar oude stoel slapen.
Ons Luna niet, zij geniet volop van de zachte bekleding, ook s 'nachts. 

 
 
Ons Luna ligt steeds met haar voorpoten over elkaar, dat is ons mademoiselle hoor
 
 
 
 
 
 


 
Die hoekbank is nu zo groot, wij hebben nog een klein stukje, naast ons Tycha. 
Wij vervelen ons nooit met die twee, ze hebben heel veel aandacht nodig, en we hebben steeds nieuwe uitdagingen met onze meisjes !
Maar de zwaarste uitdaging moet nog komen volgende week.
Wij verblijven op de camping, vorige week waren we bij de buren op spaghetti namiddag, toen iemand zei, er zit een klein katje bij jullie onder de caravan, en het woont er waarschijnlijk, wij hadden al iets van,  dat meen je niet, met onze honden.
Ik ging kijken, en inderdaad daar kwam een klein kitten van onder de caravan, miauwend want het diertje had waarschijnlijk wel honger.
Ik heb niet nagedacht, en ben binnen melk gaan halen, en in een adem was dat kommetje leeg, en mijn buurvrouw, ging direct een zakje eten halen van haar katten, ik moet zeggen "Wij hebben schatten van buren, schuin over ons en rechts van ons"
Mijn ventje heeft voor het katje een bakje gemaakt die goed geïsoleerd is, zodat ze s nachts geen kou heeft. Wij wisten natuurlijk niet of het een kater of kattin was, konden het diertje, ook niet direct op haar rug gaan leggen, dus noemde ik het Karo, in geval het een kater was, konden we gemakkelijk overschakelen naar Karel.

Ze is heel lief, ja is een kattin. En aanhalig, ze komt direct naar ons toe. Op het eerste zicht lijkt ze gezond en verzorgd, en is ze gedumpt, wat ik heel erg vind.
Mijn vriend en ik hebben besloten, om haar op te vangen bij ons, en haar een thuis te geven. Ik kan steeds op mijn buren rekenen als wij met de mobilhome weg gaan, dat voor haar wordt gezorgd.

Wij zitten nu voor een paar dagen aan zee, en als we terug zijn, zouden we haar stilletjes aan binnen nemen, aan de honden laten wennen, en de honden aan haar.
Ik hoop van harte dat het lukt. Want dat zal niet zo eenvoudig zijn, zoals ik het hier neerzet.
Dan ook er mee naar de dierenarts, want wij willen geen kleine katjes.
Maar ik houd jullie op de hoogte , hoe alles verloopt.

 
 
Dit is dan Karo.
 
Nu nog een paar dagen van het goede weer genieten aan zee, samen met onze meisjes.
En dan het ernstige werk.
 
Zo dat was het weer, het nieuws van in de Kempen.
 
 
Wil hier wel nog even neerzetten, met die nieuwe regel in verband met de poezen, zullen er heel veel een gruwelijke dood sterven, en er zullen er heel veel gedumpt worden.

 
                                                       Anderzijds moet er iets gedaan worden.

                                                                              Liefs Meintje