=mijn gastenboek

dinsdag 24 februari 2015

Ons Luna krijgt kapsones

 
 
 
Hallokes iedereen,
 
Als ik nu zo naar ons Luna kijk, amai ons poppemie krijgt echt kapsones,
Ze ligt lekker languit in de sofa, en ze zal niet slapen zonder ze een kussen onder haar kop liggen heeft.
 
 
 
                                             Ons Tycha, houd ook wel van haar dutje.
 
Maar zodra ze de kat hoort bewegen, is ze op slag klaarwakker.
Ons Tycha is echt zo opgefokt door ons Karo, ze zal ze niks doen direct, ze kan zo een ganse dag beweeg loos bij het poortje van ons Karo zitten.
Karo zwiert haar speeltjes onder het poortje door naar Tycha, en die vlucht er dan mee natuurlijk.
Er is ons aangeraden om ons Tycha 2xdaags 2 drupjes van  Bach Rescue te geven , en ja ze krijgt dit nu 14 dagen, maar dat werkt nog niet.
Het heeft misschien wat meer tijd nodig, we zien wel wat het brengt.
S' morgens ben ik steeds als eerste op, en dan vluchten ze alle twee naar de bank, en zitten ze zo stil als maar kan, want ze weten dat ze dan hun tandenstick krijgen.
En daarna willen ze naar buiten, als ze dan binnen komen is het net of er zat een dubbel pak energie in die stick want dan gaan ze echt aan het spelen met elkaar.
En neen niet op de grond, ze moeten een beetje hoger staan op de bank.
 

                         Het is dan touwtje trekken, en geen van de twee laat zich doen door de ander.
                            Ik kan gerust zeggen, het is echt een lust voor het oog om ze bezig te zien.

 
 
Ben vanmorgen met Luna gaan wandelen naar een groot maïsveld daar ons Tycha mee was met haar baasje met de auto, en Luna daar een hekel aan geeft.
Ik houd steeds mijn hart vast, want ze trekt nog steeds als een trekpaard, maar moet nu wel zeggen als ik alleen met haar ga, en ik stop als de lijn gespannen is, komt ze direct naast mij zitten.
Dus weet ze heel goed dat ze niet mag sleuren.
Ik heb dan ook vanmorgen meer moeten stoppen dan wandelen.
Maar ze moet het nu eenmaal leren.
Ook als ik op het veld aankom, zeg ik dat ze moet gaan zitten, en onmiddellijk doet ze dat, dan doe ik haar lijn los, en schiet ze als een pijl uit een boog, het veld op. Ik houd ze zeer goed in de gaten, want een klein stemmetje in mij zegt steeds, roep ze maar terug, laat ze niet te ver gaan. Ik ben zo bang dat ze gaat lopen, achter een vogel of zoiets. Maar als ik zie hoe gelukkig ze rond rent weet ik dat ze niet ver weg gaat. En dat ze regelmatig bij mij komt .
Als we dan terug naar huis komen trekt ze al veel minder, krijgt ze haar beloning, en dan gaat ze op zoek naar ons Tycha, en gaat ze ook naar Karo kijken, en die twee liggen dan met hun pootjes tegen elkaar, maar is wel zo ons Luna kan er niet bij.
 
En nu over haar kapsones.
 
Zoals ik hier boven al zei, ze zal niet slapen zonder kussen onder haar kop.
 
Bij ons buiten liggen waar de tuinmeubels staan klinkers, en daarnaast liggen gewone kleine gekleurde kiezeltjes.
Nu wilt ze niet meer op de kiezels plassen of haar behoefte doen, het moet gebeuren op de klinkers van het terras.
Maar ik ben toch een beetje bang dat dit deze zomer gaat ruiken als het dan warm is.
Ik durf er geen bleekwater over te gieten, daar ik toch denk aan de kussentjes van hun poten.
En daarom gebruik ik Dettol opgelost in water.
Ik had er met de dierenarts over gesproken, die vond dat schattig, ik moet wel zeggen als het vriest dan liggen die steentjes hard, en dan doet ze het wel.
Dus deze zomer gaan we een deel van die steentjes weghalen, zodat ons mademoiselle daar rustig kan over lopen zonder haar poten pijn te doen.
 
En ja hoor ook hun zandbak wil ik werk van maken, alé mijn ventje, zal dat wel in orde maken.
 
 
Zo dat was weer het nieuws over
Luna Tycha en Karo
 
 


 
Liefs Meintje