=mijn gastenboek

maandag 27 april 2015

Tycha is direct geopereerd.

 








                                                                Goedemorgen,




We hebben een bewogen weekend achter de rug, zoals in mijn vorige blog al gezegd, had ons Tycha een open wond, die vol etter zat.
De dierenarts was vier keer aan huis geweest, we moesten er een spray opspuiten en 's avonds een gel opdoen. En haar pijnstillers geven.

Na drie dagen vond ik het genoeg, er kwam geen beterschap in, en mijn gevoel zei me het zit niet goed. Daarop hebben we een afspraak gemaakt, in een dierenkliniek, en mochten de zaterdagmorgen al gaan.
We zijn daar ten eerste heel goed en vriendelijk ontvangen, want ook dit is voor mij heel belangrijk.
We deden ons verhaal, en de arts wou de wond zien, ons Tycha was natuurlijk kregelig, maar het moest nu eenmaal.
De dokter zei oei oei, hoelang zijn jullie zoal aan het prutsen, mijn nekhaar kwam al overeind staan, en ik zei ja maar de dierenarts is nu al viermaal aan huis geweest.
Ja zei hij, ik weet jullie konden alleen maar doen wat jullie opgedragen is. Dat zegt heel veel over de dierenarts in kwestie.
Die man zei kijk, ik heb nu nog afspraken, maar kom om 12u terug, dan verdoven we haar een beetje, kuis ik dat uit, en naai dat dicht.
Wat ik op dat moment niet begreep, waarom deed die dierenarts in kwestie dat niet, zij had dat ook moeten zien.
                                                                    
 
Nu om 12 u was ons meisje terug in de dierenkliniek.
Ze had een spuitje gekregen, en begon zowat te zwijmelen, ze werd op de tafel gelegd, om het te verzorgen.
De dokter schrok enorm toe hij eraan begon, ze moest direct geopereerd worden.
Hij moest een grote incisie maken, onderhuids zat het vol etter, en er was een abces van een mandarijn groot .
 


Het stuk die aan de schaar nog vast zit, is geen watte maar het abces, dat had niet mogen gebeuren.
Ik ben echt heel kwaad op onze vorige dierenarts, en die moet hier niet meer zijn. Wij hebben daar 150 euro aan betaald, en ons meisje was nog erger af .Ik zal die wel nog contacteren om mijn gedacht te zeggen, maar dat kan ik nu nog niet, want ik ben daar heel eerlijk in, denk niet dat ik fatsoenlijk zou kunnen blijven.
Het is nu volledig uit gekuist en dicht genaaid.
 
             
                                 En binnen 10 dagen moet ze terug om de draadjes uit te halen.

Terwijl ze sliep, is er ook een foto genomen van haar heupen, ze heeft een erge vorm van HD aan de rechterkant, tussen de beide botten, zit niks weefsel meer, die schuren tegen elkaar, en ze moet enorm veel pijn hebben zegt die man.
Nu hij zegt het kan verholpen worden door een operatie in de zijn van, dat hij een stuk van het bot gaat afzagen, zodat die niet meer tegen elkaar schuren.
Later moet dan de linkerkant, want die is niet zo erg. Ik bel vandaag de arts nog, om te zien wat we het beste doen, voor we naar Kroatië gaan of erna, maar ze wordt zeker geopereerd.
Dus er start voor ons meisje weer een weg van afzien, en herstellen.

Maar ik put steeds moed, want er zijn zoveel dieren, die aan hun lot overgelaten, mishandeld, verwaarloosd worden, dat we haar kunnen helpen.
Een dier is een vriend voor het leven.

Zo dat was de update van haar verhaal, en ik hoop dat ze spoedig, volledig hersteld is.
Ik houd jullie op de hoogte.


Ik wens jullie nog een fijne dag !

                                                               Liefs Meintje