=mijn gastenboek

zondag 11 oktober 2015

De kong doet hier zijn intrede.



 
 
 
                                                                       Goedemorgen,
Ja hier zijn we dan weer, er liggen er hier drie te snurken, als kleine varkentjes, alhoewel kleine??
Zoals jullie al wel weten, houden ze niet van poezen, tot mijn grootste spijt. Maar wij zitten hier wel in een omgeving, waar heel veel zwerfpoezen rondlopen.
En eerlijk gezegd maken ze er met hun drie soms een opera van, waar je oren van gaan tuten, dan vliegen ze naar het raam, hun haren recht. Dus daar moeten wij echt iets op vinden, want hun gedrag is alles behalve fatsoenlijk.
Hebben al verschillende methoden geprobeerd, maar is goed voor eenmaal, en dan is het over en out.
Ze hadden ons ook gezegd om een blikken doos te vullen met kleine steentjes, dat het goed lawaai maakt. En als ze dan buiten naar de draad vliegen voor de poezen, dat gooien, niet op hun natuurlijk, maar dat ze schrikken  van het lawaai en hun aanzet onderbreekt.
Ik moet wel zeggen dat lukt prima buiten.
Maar dat kan ik binnen niet toepassen, of ik mag een glasfabriek afhuren, voor nieuwe vensters iedere keer.


Dus moest ik op zoek naar iets anders
Wij zijn toen gisteren naar de dierenspeciaalzaak, een Kong gaan bijhalen voor ons Lady.
Tycha en Luna die hadden er ééntje, maar die hadden er geen aandacht voor.
Tuurlijk niet, er zat niks in, wat er natuurlijk niet was, was een soort paté dat je daar kan insmeren, speciaal voor honden.
Maar die gaan we straks ophalen.
 


Voor ons Lady moesten we geen grote kong halen, want de schat kan hem niet dragen.
Natuurlijk wou ik dat ook uitproberen, maar door gebrek aan het smeersel, heb ik kleine worstje gebruikt die ik wat plette, want anders viel dat er zomaar uit.
En nu was het wachten tot een poes voorbij kwam, en ja hoor, er was nog maar een puntje van een staart te zien, en het blaf concert startte.
 
En ik zei, kijk is wat ik hier heb, en alle drie die koppen, waren direct op mij gericht.
Op een tel van een seconde stonden die bij mij, ik liet ze even aan die kong ruiken.
En de aandacht van de poezen was onderbroken.
 
Ik gaf ieder zijn kong, en dat was hup en op de bank.
 
En hieronder kan je dan zien wat de resultaten zijn, en ja ik zal dit nu iedere keer proberen op die manier,  hun aandacht weg te trekken van de prikkels, die hun aanzetten  tot blaffen.
 





 
Ik laat hun wel niet spelen met de kongs, daar het anders geen uitdaging meer is.
Die worden dan weggenomen, gewassen, en aan de kant gezet.
Nooit niet voor lang denk ik want poezen zijn hier schering en inslag.
Maar zolang het werkt, is het een stap vooruit.
 
Het zijn net drie engeltjes.
Ja wij zien die O zo graag, en dan te bedenken, dat zoveel dieren worden mishandeld, waar je zoveel troost, vriendschap en vertrouwen bij vind.
Véééééééél meer als bij sommige mensen.
 
Dat was het weer voor nu.
 
 
Liefs Meintje