=mijn gastenboek

maandag 18 juli 2016

Eindelijk kunnen ons meisjes ravotten !!!!!!!




           Ons Ella, ik kan er maar niet over, wat ze dat arme hondje hebben aangedaan.


                                                    Goedemorgen, all my friends


Het doet goed om een paar dagen zomerweer te krijgen, alhoewel het ook niet overdreven moet zijn, want dat is ook weer niet goed.Wij verblijven nu op de camping, en vrijdag had ik een woorden wisseling met een van de kampeerders.Zoals jullie al wel weten heb ik een heel kort lontje wat betreft, dieren mishandelen, enz.....
Ik vertel het in het kort eens. Er komt een jongetje aangewandeld van ongv 3 jaar met aan de lijn een middelgrote hond, maar juist naast ons zitten drie Franse Buldogjes , en de hond dat het ventje aan de lijn heeft, merkt het op, hij schiet als een pijl vooruit, het ventje slepend over het asfalt, de vader is nog niet al te rap om te hulp te komen.Hij komt dichter, neemt die leiband van die hond, tilt die hond van de grond aan die riem, het arme beest vloog toen aan de andere kant van de weg. Dat was voor mij een brug te ver, ik zei tegen die man, dat het niet verstandig was om die hond in dat jongetje zijn handen te geven, en dat hij het nu niet moest uitwerken op de hond dat het zijn fout was, en als ik hoorde of zag dat hij aan de hond iets deed, ik direct verder ging gaan., en geloof me vrij dat doe ik.



Nu over mijn meisjes, wij hebben het kapotte gras vervangen door grasmatten, waar ze hun hartje kunnen boven halen, en dat ligt lekker in de zon, ook hebben ze een heel stuk gras in de schaduw, ze kunnen alle kanten uit.
En ik had in de diepvries potjes yougert met een tandenstick gestoken, en die waren nu lekker als een ijsje voor hen, ik wist niet of ze het zouden lusten, dus het was een gok.




                En ik moet zeggen, ze waren allen gretig aan het likken en het knabbelen.



Ons Ella gaat steeds apart staan of liggen, alleen bij mij komt ze schoorvoetend, ze is een Wippeth van ras, heeft heel korte stugge haartjes, dus ze moet beschermd worden tegen, koude en regen, en ook niet te lang in de felle zon.
Ons Lady lag met haar ijsje vlak naast mij, ook zij is steeds aan mijn zijde.


 
Ook zij is een schat van een hondje, ik begrijp niet hoe mensen dit over hun hart kunnen krijgen, dat in een dodencel achter te laten.


 Ons Tycha, die geeft haar eigen plekje aan de tuintafel.


Waterpret mocht natuurlijk ook niet ontbreken, en dat is typisch ons Luna haar amusement.




Daar kan ze met volle teugen van genieten, en ik ook, en daar ze vandaag opnieuw van heet weer spreken, wordt hun bad uit gekuist, en opnieuw gevuld.
Dat maakt mij echt gelukkig te weten dat onze meisjes gelukkig zijn.
Het laat mij wel niet los, dat er nog zoveel anderen zijn, die het niet goed hebben.
En nu het in Spanje tot 44 graden gaat, vrees ik ervoor, dat niet alle hondjes het redden.


 


Ons meisje Ella, die durft niet te leven, als je, je beweegt, schiet ze van schrik de andere kant van de kamer in, zodat je er zelf van verschiet.
Ze speelt niet, ze kwispelt wel met haar staartje als ze me ziet. Haar ogen zijn leeg, waarmee ik bedoel, dat ze dwars door je heen kijkt, dat arme dier moet verschrikkelijk geleden en af gezien hebben.Ze ligt daar maar, alles en iedereen in de gaten te houden, maar ik ben er zeker van dat ze wel zal openbloeien, maar zal veel tijd over heen gaan.
Maar één ding stelt me gerust nu, en dat is, dat ze het goed heeft.

Zo op naar een zomerdag vandaag, geniet van het goede weer, want hier in België weet je maar nooit.



                                                          Lieve groeten



                                                  Meintje